GRUPA WEB-COM
ul.Tęczowa 2 b 43-340 Kozy

Pomoc

Spis treści:

  1. Utworzenie etykiety dla pojedynczego zamówienia
  2. Automatyczne przypisywanie kuriera do zamówień
  3. Domyślne parametry przesyłek
  4. Komentarz na etykiecie (np. nick kupującego)
  5. Usunięcie przesyłki
  6. Jedno zamówienie - wysyłka dwoma paczkami
  7. Ponowne generowanie etykiety do zamówienia
  8. Poczekalnia przesyłek

 

Utworzenie etykiety dla pojedynczego zamówienia:

1. Wybierz dowolną zakładkę z Bok - zamówienia > Zamówienia.

2. Kliknij w numer wybranego zamówienia.

3. Kliknij w prawym górnym rogu przycisk Przygotuj przesyłkę.

4. Uzupełnij formularz i kliknij przycisk Wyślij.

 

Automatyczne przypisywanie kuriera do zamówień:

Przypisz przewoźnika podłączonego do ErpBox do form przesyłek wybieranych przez kupujących. Dzięki temu:

  • na listach zamówień (BOK - zamówienia) pojawi się filtr "Dostawa" pozwalający przesortować zamówienia z konkretnym przewoźnikiem,
  • wybrana przez kupującego metoda dostawy wczyta się automatycznie do formularza wysyłki,
  • na liście zamówień pojawi się informacja jakiego przewoźnika wybrał kupujący:

W celu wykonania połączenia:

1. Przejdź do zakładki Administracja > Kanały sprzedaży.

2. Kliknij w nazwę kanału sprzedaży.

3. Znajdź opcję Powiązania wysyłki i kliknij przycisk Zmień.

4. Skonfiguruj kartę Powiązania wysyłki dla każdego dodanego do ErpBox kanału sprzedaży.

 

Przykład 1: Klient wybiera na Allegro metodę wysyłki nazwaną "Przesyłka kurierska". Wszystkie tego typu zamówienia wysyłasz są za pomocą kuriera DHL. W ErpBox należy wyszukać w kolumnie Metoda według kanału: Przesyłka kurierska, a jako Metoda według ErpBox: nazwę kuriera, pod jaką został dodany DHL do ErpBox. Trzecią kolumnę zostawiamy pustą.

 

Przykład 2: Klient wybiera na Allegro metodę wysyłki "Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch". Wszystkie tego typu zamówienia wysyłasz są za pomocą Poczty Polskiej. W ErpBox należy wyszukać w kolumnie Metoda według kanału: Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch. Jako Metoda według ErpBox ustawiamy nazwę pod jaką dodaliśmy kuriera Poczta Polska w ErpBox. W trzeciej kolumnie wybieramy Allegro E-Przesyłka (Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch), ponieważ Poczta Polska obsługuje kilka różnych usług.

 

Przykład 3: Klient wybiera na Allegro metodę wysyłki "Przesyłka kurierska pobranie". Wszystkie tego typu zamówienia wysyłane są za pomocą brokera Apaczka i kuriera UPS. W ErpBox w kolumnie Metoda według kanału wyszukujemy: Przesyłka kurierska pobranie. Jako Metoda według ErpBox ustawiamy Apaczka. W trzeciej kolumnie wybieramy usługę bokera Apaczka którą jesteśmy zainteresowani, czyli UPS Standard.

 

Ważne: rubrykę nr 3 należy uzupełnić tylko wtedy, kiedy konfigurujesz kuriera Poczta Polska, InPost, UPS lub brokera Apaczka. Rubryka nr 3 odpowiada za doprecyzowanie, którą usługę chcesz przypisać. Przykład: do metody wysyłki kurierskiej przypisujesz kuriera DPD na umowie własnej. Nie wybieraj z 3 rubryki DHL standard, ponieważ opcja dotyczy brokera Apaczka.

 

Domyślne parametry przesyłek: waga i wymiary

Aby ograniczyć pola wymagane do uzupełnienia w formularzu generowania etykiety ustal domyślną wagę i wymiary paczek. Ta opcja jest użyteczna, jeśli dla większości zamówień wysyłasz paczki o podobnych gabarytach.  Jeśli zamówienie ma inne gabaryty/wagę niż ustawione w tym kroku formularz generowania etykiety umożliwia edycję ustawionej domyślnej wagi i parametrów,

W celu konfiguracji przejdź do zakładki Administracja > Kurierzy i kliknij przycisk Edycja:

 

  • domyślne gabaryty (opcja dostępna dla niektórych przewoźników np. Poczta Polska, InPost). 

W formularzu edycji danych kuriera znajdź opcję odpowiadającą za rozmiar. Dostępne opcje różnią się w zależności od przewoźnika.

 

  • domyślna waga:

W formularzu edycji przewoźnika kliknij zakładkę Definicje wag. Uzupełnij i zapisz formularz.

Komentarz na etykiecie

Na wygenerowanej przez ErpBox etykiecie może pojawić się komentarz, np. login kupującego, numer zamówienia i inne elementy. W tym celu:

  1. Przejdź do Administracja > Kanały sprzedaży > Kliknij przycisk Edytuj przy wybranym kanale sprzedaży.
  2. Wypełnij pole

komentarz_przesylki.png (21.1 kB)

 

Usunięcie przesyłki

1. Znajdź przesyłkę, którą chcesz usunąć:

  • Magazyn i wysyłka > Przesyłki > Wyszukaj przesyłkę.
  • BOK - zamówienia > Zamówienia > Znajdź zamówienie, kliknij w jego numer i przejdź do szczegółów > Przejdź do zakładki Przesyłki > Kliknij w numer przesyłki. 

2. W szczegółach przesyłki kliknij w prawym górnym rogu przycisk Usuń.

Ważne: jeśli przesyłka została już zeskanowana przez kuriera/ruszyła w drogę - paczka nie może zostać usunięta.

 

Jedno zamówienie - wysyłka dwoma paczkami

1. Przejdź do szczegółów zamówienia i kliknij przycisk Przygotuj przesyłkę.

2. Ustal liczbę przedmiotów w pierwszej paczce i kliknij przycisk Wyślij.

3. Zamówienie zmieni status na Wysłane częściowo. Pobierz etykietę i ponownie kliknij przycisk Przygotuj przesyłkę. Formularz przedstawi, które przedmioty pozostały do wysłania.

 

Ponowne generowanie etykiety do zamówienia

1. Zmień status zamówienia z Wysłane na inny.

2. Przycisk Przygotuj przesyłkę będzie ponownie widoczny.

 

Poczekalnia przesyłek

Część przewoźników (np. GLS, Poczta Polska) poza wygenerowaniem etykiety wymaga dodatkowo potwierdzenia nadania paczki. W tym celu :

1. Przejdź do zakładki Magazyn i wysyłka > Poczekalnia przesyłek,
2. Zaznacz wszystkie wygenerowane etykiety
3. Kliknij przycisk Potwierdzenie nadania.

Dzięki temu paczka zostanie zarejestrowana w systemie przewoźnika.