Przed przystąpieniem do wystawiania faktur należy skonfigurować dane widoczne na fakturze. Możesz przygotować klika wzorów faktur dostosowanych do różnych kanałów sprzedaży. Jest to wygodne rozwiązanie, jeśli prowadzisz sprzedaż w różnych państwach.
Przejdź do menu Administracja > Księgowość konfiguracja i naciśnij przycisk Nowa w prawym górnym rogu lub edytuj obecne faktury.
W formularzu możesz zmienić między innymi:
Ważne:
Numer konta bankowego do wpłaty możesz umieścić w nagłówku, w stopce, lub w sekcji podsumowanie na fakturze.
Numer konta w sekcji Podsumowanie będzie widoczny, jeśli zostaną spełnione następujące warunki:
Poniższy przykład przedstawia, gdzie rozmieszczone są poszczególne elementy dostępne w formularzu konfiguracji.
1. Przejdź do szczegółów zamówienia, klikając w numer zamówienia w dowolnej zakładce "BOK - zamówienia".
2. W prawym górnym rogu kliknij przycisk „Dokument” oraz wybierz ustaloną wcześniej numerację/wzór.
3. Na kolejnym ekranie pojawi się uproszczone podsumowanie. Gotową fakturę zgodną z ustalonym wzorem pobierzesz klikając w prawym górnym rogu przycisk Drukuj.
1. Przejdź do zakładki Księgowość > Faktury.
2. Kliknij przycisk +Faktura w prawym górnym rogu.
3. Wypełnij formularz:
1. Przejdź do zakładki Księgowość > Dokumenty.
2. Znajdź dokument który chcesz skorygować i przejdź do szczegółów.
3. Kliknij przycisk „Faktura korygująca” w prawym górnym rogu i wybierz typ.
4. Wypełnij formularz:
Możesz wykonać konfiguracje tak, aby link do faktury był wysyłany w automatycznej wiadomości do kupującego. W tym celu skonfiguruj szablony wiadomości i wykorzystaj zmienną "Numery faktur". Zmienna zostanie zastąpiona linkiem do faktury. Więcej informacji w poradniku E-maile do klientów i szablony wiadomości.
Centrum klienta to panel ze szczegółowymi informacjami o zamówieniu, do którego klient ma dostęp po użyciu zmiennej "Link do strefy klienta" w szablonach wiadomości. Aby włączyć dostęp do faktury z poziomu centrum klienta:
1. Przejdź do zakładki Ustawienia Ogólne ErpBox.
2. Kliknij przycisk Edytuj przy Zamówienia.
3. Ustaw TAK przy "Strefa klienta: wyświetl link do pobrania faktury ".
4. Konfigurując szablony wiadomości automatycznych skorzystaj ze zmiennej "Link do strefy klienta".
Od tej pory kupujący przechodząc do centrum/strefy klienta poprzez link z wiadomości, wśród informacji o zamówieniu zobaczy link do pobrania faktury.
ErpBox może automatycznie wygenerować fakturę do każdego zamówienia z wybranego kanału sprzedaży. W tym celu:
1. Przejdź do Administracja > Kanały sprzedaży.
2. Kliknij w nazwę kanału sprzedaży.
3. Wyszukaj na liście Generowanie faktur i kliknij przycisk Zmień.
4. Wypełnij i zapisz formularz.
1. Informacja o wystawionej fakturze jest widoczna w szczegółach zamówienia w zakładce Dokumenty powiązane.
2. Kolejne miejsce, w którym można podejrzeć wystawione faktury to zakładka Księgowość > Dokumenty.
1. Przejdź do zakładki Księgowość > Faktury.
2. Zaznacz faktury, które chcesz wydrukować.
3. Kliknij przycisk Pobierz i wybierz jedną z 2 opcji:
Dzięki ErpBox z łatwością wygenerujesz zestawienie faktur z dowolnego okresu. Plik zawiera takie informacje jak numer faktury, data, dane nabywcy, kwota netto/brutto, waluta oraz kurs waluty.
1. Przejdź do zakładki Księgowość > Faktury.
2. Zaznacz faktury dla których chcesz wystawić zestawienie.
3. Kliknij przycisk Rejestr Sprzedaży i wybierz dowolny typ.
Zautomatyzuj wysyłkę faktur do kupujących z Amazon włączając opcję automatycznego wczytywania faktur do panelu Amazon:
1. Administracja > Kanały sprzedaży.
2. Kliknij w nazwę kanału sprzedaży Amazon.
3. Przejdź na dół strony do akapitu Ustawienia eksportu, znajdź opcję Faktury do kanału sprzedaży i kliknij przycisk Zmień.
4. Wypełnij i zapisz formularz.