Integracja Allegro

Moduł allegro

Na polskim rynku aukcyjnym nie ma większego giganta niż serwis Allegro. Z racji tego, jest właściwie drugim najważniejszym kanałem sprzedażowym każdego nastawionego na rozwój sklepu internetowego – obok sprzedaży na samej stronie firmy. Uwzględniliśmy jego popularność w koncepcie Apilo (daw. ErpBox)– oddając do dyspozycji możliwość nieskomplikowanego połączenia konta w naszej platformie z kontem sprzedawcy Allegro.

Dedykowane API dla bezpośredniej integracji Apilo z Allegro – opcja, której szukałeś!

Wzrost sprzedaży na Allegro bez wątpienia cieszy każdego sprzedawcę. Jednak co zrobić z tymi tysiącami e-maili, dopilnowaniem wysyłki czy sprawdzaniem płatności? Z możliwościami Apilo nie stanowi to już żadnego problemu. Wszystkie pobierane zamówienia z serwisu Allegro trafiają na konto sklepu w naszej platformie – automatycznie i w jednym miejscu, co daje jasny wgląd w aktualną sprzedaż i stan zamówień. To komfortowe rozwiązanie, ale i wielka oszczędność – czasu, pieniędzy i niepotrzebnych stresów. Nie trzeba przebijać się przez tysiące zamówień na koncie Allegro czy skrzynce e-mail, by znaleźć konkretną informację. Za pomocą prostej w obsłudze wyszukiwarki można to zrobić w kilka sekund. To jednak wciąż tylko jedna z szerokiego spektrum możliwości, jakie daje nasza platforma.

Wybrane możliwości integracji Apilo z kontem Allegro:

  • zarządzanie zamówieniami
    • pobieranie zamówień
      • dostęp w jednym widoku do wszystkich informacji
      • przejrzyste filtrowanie
      • możliwość pobrania zamówień wstecz (przed dodaniem integracji)
      • pobieranie danych wysyłkowych i danych do faktury
      • informacje o rozliczonych zamówieniach
      • szczegółowe logi zamówienia
    • obsługa zamówień:
      • mapowanie kurierów z Allegro do metod wysyłki w Apilo
      • możliwość wysłania przesyłki przez (w tym Smart):
      • możliwość łączenia wielu zamówień Klienta w jedno zamówienie
      • możliwość wystawienia dokumentu sprzedaży,
      • automatyczne druki listów przewozowych
    • informacja do klienta:
      • automatyczna aktualizacja statusu zamówienia w Allegro
      • automatyczna aktualizacja informacji o przesyłce w Allegro
      • możliwość wysłania wiadomości e-maila do Klienta z widoku zamówienia
      • automatyczne e-mailowe powiadomienia dla klientów o dodaniu dokumentu sprzedaży + link do pobrania
      • zarządzanie ofertami przez Manager Allegro
    • automatyczna aktualizacja cen, ilości, wznawianie ofert,
    • masowe wystawianie, wznawianie i kończenie ofert
    • edycja aukcji,
    • rozbudowane formularze aukcji
    • automatyczne parowanie aukcji z magazynem produktów Apilo
    • kopiowanie aukcji między kontami
    • masowa edycja wybranych pól (np. polityk wysyłki, EAN, SKU, stawki VAT)
  • obsługa produktyzacji Allegro
    • możliwość porównania bazy produktów Apilo z ofertami na Allegro i wyszukania pasujących po EAN
    • włączanie (powiązywanie) oferty na Allegro wyszukanego produktu,
  • dodatkowo
    • śledzenie statusu nadanej przesyłki
    • możliwość wygenerowania raportu opóźnionych paczek
    • pobieranie opinii klientów
    • zaawansowane zarządzanie cenami przez moduł cenników.

Chcąc jak najlepiej wykorzystać dla rozwoju swojej firmy potencjał serwisu Allegro – warto skorzystać z Apilo. Tak kompleksowa obsługa sprzedaży to nieoceniona pomoc dla każdego sklepu eCommerce nastawionego na sukces. Pracownicy zamiast marnować czas na żmudne zadania związane z realizacją zamówień mogą wykorzystać swoją energię i czas na ważniejsze zadania i obowiązki. Nasza platforma sprzedażowa to najlepsza odpowiedź na potrzeby dzisiejszych przedsiębiorców chcących sprawnie i szybko obsługiwać swoje zamówienia na Allegro. Apilo zrobi to za Ciebie – bezbłędnie i automatycznie.

Obsługa ofert w Rest Api Allegro

Allegro zaczęło stopniowo wygaszać metody do obsługi i zarządzania ofertami w WebAPI, co może spowodować znaczne problemy w sprzedaży na tym kanale dla osób korzystających z tej wersji API. Dobrą wiadomością w kontekście naszej platformy jest fakt, iż dołączając do użytkowników Apilo będziesz mieć pewność, iż wyłączenie WebAPI w Allegro na rzecz RestAPI nie wpłynie negatywnie na Twoje wyniki sprzedaży. Nadal będziesz mógł korzystać z jego dotychczasowych możliwości, ale i cieszyć się nowymi funkcjonalnościami wdrożonymi wraz z aktualizacją. Najważniejsze jest jednak to, że Manager Allegro w Apilo umożliwia zarządzanie ofertami zgodnie z nowymi wymaganiami REST API (przejście z WebApi).

Menedżer Aukcji Allegro w Apilo pozwoli Ci dodatkowo na obsługę:

  • cenników dostawy ustawionych w Allegro
  • opcji promowania „pakiet promowania: wyróżnienie, podświetlenie i pogrubienie oferty”
  • pól zakresowych (np. rozmiar zakresowy w kategorii Fajki >maski, płetwy Płetwy)

Allegro wygasza WebAPI – dlatego zdecydowanie się na integrację swojego konta Allegro z Apilo umożliwiającym pełną obsługę ofert w Rest Api jest logicznym i rozważnym podejściem dla przedsiębiorców, którzy mają świadomość iż ten kanał sprzedaży jest potęgą, jeśli chodzi o rynek eCommerce w Polsce.

Manager Allegro – wybrane funkcje i możliwości

  • wielokanałowość: rezygnacja z wyboru kanału sprzedaży w prawy górnym rogu na rzecz wyboru bezpośrednio przy wynikach wyszukiwania i wystawianiu aukcji,
  • możliwość skopiowania aukcji na inne konto Allegro,
  • wystawianie aukcji: możliwość usunięcia oferty przy wystawianiu wielu ofert na raz,
  • aktualizacja podglądu aukcji,
  • optymalizacja szybkości działania Managera Sprzedaży.

Konfiguracja Managera:

    • możliwość ukrycia szablonu, zestawu parametrów, polityki i wysyłki w celu łatwiejszego wystawiania aukcji,
    • ulubione kategorie są wybierane dla całego Allegro (wcześniej: dla konta).

Manager Allegro jest cały czas aktualizowany.