Dlaczego warto poszerzyć wirtualny biznes o dropshipping?

Efektywne prowadzenie sklepu internetowego to jedno z najważniejszych założeń każdego, kto zaczyna swoją przygodę zawodową w e-handlu. Do tego, aby osiągać spodziewane efekty służą odpowiednie narzędzia i modele sprzedaży internetowej. Jednym z nim jest  dropshipping. Czym on jest i czy można na nim zarobić? 

Na początek wyjaśnijmy czym jest dropshipping. Najprościej rzecz ujmując, jest to model logistyczny, który cały proces dostawy przenosi na dostawcę. To oznacza, że rolą osoby, która prowadzi sklep internetowy jest zbieranie zamówień, które do realizacji zostaną przekazane hurtowni, gdzie znajduje się towar. Rolą dostawcy jest więc wysłanie produktów, które klienci kupili w e-sklepie.

Rolą posiadacza wirtualnego biznesu jest prowadzenie działań marketingowych, które zapewnią klientów. Obecnie rynek oferuje bardzo wiele możliwości dotarcia do klienta, który jest w internecie.

Dropshipping – jak zarabiać: działania marketingowe, które pomogą zdobyć klientów

Oto działania e-marketingowe, dzięki którym skutecznie możesz dotrzeć do nowych klientów:

    • kampanie w systemie reklamowym Google Ads;
    • social media;
    • newslettery;
    • porównywarki cen;
    • optymalizacja strony pod kątem widoczności przez roboty Googl’a (SEO zarówno tzw. techniczne, jak i zarządzanie treścią);
    • blogi firmowe;
    • współpraca z influencerami.

Jeśli wydaje ci się, że tego nie potrzebujesz, jesteś w błędzie. Dlaczego? Bo aby zarabiać na dropshippingu musisz pozyskiwać jak najwięcej klientów. Wbrew pozorom ich zdobycie nie jest takie trudne, jeśli umiejętnie wdrożysz odpowiednią strategię promocji.

Dropshipping – jak zarabiać: kto może korzystać z takiego rozwiązania?

Niemniej jednak wiele osób zastanawia się czy dropshipping jest dla niego i czy nie lepiej prowadzić e –sklep tradycyjnie. Dlatego pierwsze rozwiązanie sprawdzi się szczególnie, jeśli:

  • Otwierasz pierwsze e-biznes i nie chcesz na początku dużo inwestować;
  • Masz już swój e-sklepi, ale sprzedajesz towar w niewielkich ilościach;
  • Sprzedajesz na różnych portalach aukcyjnych;
  • Nie masz pomysłu na to, co konkretnie chciałbyś sprzedawać;
  • Masz już sprecyzowaną ofertę sprzedażową, która sprawdza się od wielu lat, ale czujesz, że to jest dobry moment, aby przetestować sprzedaż czegoś nowego;
  • Oferujesz produkty, które są wielogabarytowe.

Z racji na swoją uniwersalność, dropshipping sprawdzi się także w innych wariantach. Aby jednak odnieść sukces, koniecznie trzeba przygotować odpowiednia strategię biznesową oraz wejść we współprace z solidnym dostawcą, który oferuje szeroką gamę produktów i atrakcyjne warunki współpracy.

Dropshipping – jak zarabiać na tym modelu logistycznym?

A jak na dropshippingu zarabia właściciel e-sklepu? Na różnicy w cenie towaru. Gdy uda się nawiązać współpracę z dostawcą, wówczas otrzymujemy od niego rabat.

Wówczas sprzedawca wystawia towar w cenach, jakie uważa za stasowane. Rabaty z hurtownikiem negocjowane są osobno. Im większe, tym większy zarobek dla wściela e-sklepu.

Zobacz również:

  1. Dropshipping – zastanawiasz się, co to w ogóle takiego? Czytaj dalej!
  2. Najpopularniejsze hurtownie w dropshippingu nas świecie
  3. Dropshipping. Hurtownie oferują nowoczesne sposoby sprzedaży – sprawdź je! 
  4. Dropshipping – tak działają nowocześni przedsiębiorcy!
Zobacz wszystkie hurtownie