Czym jest produktyzacja na Allegro?

Portal aukcyjny Allegro zna już właściwie każdy użytkownik Internetu. Nie każdy Kupujący potrafi jednak odnaleźć za pomocą zamieszczonej wyszukiwarki interesujący go przedmiot, ponieważ wyświetlają mu się wielokrotnie ogłoszenia tego samego sprzedawcy. Powodów niezadowolenia Klientów Allegro tak naprawdę jest wiele – są to m.in. źle uzupełnione przed sprzedających tytuły aukcji, nieuzupełnione parametry dotyczące prezentowanych na stronie produktów. Właściciele strony postanowili uporać się z tym problemem i wprowadzili opcję produktyzacji.

Produktyzacja na Allegro – czym jest i z czym się wiąże?

Czym jest produktyzacja na portalu Allegro? Zarówno Kupujący jak i przedsiębiorcy, wykorzystujący potencjał sprzedażowy znanego portalu, od stycznia 2019 roku mogą skorzystać z tej opcji. Oznacza to, że osoba poszukująca konkretny produkt ma szansę zobaczyć więcej propozycji z tej samej kategorii, dzięki czemu znajdzie wszystkie oferty spełniające jej oczekiwania.

Klientowi, po wpisaniu w wyszukiwarce frazy, wyświetli się nie lista ofert, tylko lista produktów. Na jej początku zamieszczone zostają produkty z ofertą o najwyższej trafności, na którą wpływ mają m.in. czynniki takie jak:

  • dane o ofercie,
  • dane o sprzedającym.

Narzędzie zostało zaprogramowane w taki sposób, aby przy tworzeniu listy, pod uwagę były brane pod uwagę kryteria jak cena produktu, Jakość Sprzedającego, stan produktu (nowy), czy Format Sprzedaży (Kup Teraz), a w przypadku nieznalezienia oczekiwanej – pod uwagę brane są aukcje niewyróżnione, produkty używane i licytacje.

Ze specjalnie wyselekcjonowanej listy produktów Klient może przejść do listy ofert danego produktu, gdzie zobaczy nazwę produktu, jego ocenę i podstawowe parametry, krótki opis przedmiotu, a także tradycyjną listę ofert. Na stronie wybranej oferty produktowej wyświetlona zostaje tzw. „belka produktowa”, na której widnieje nazwa produktu, jego ocena i link kierujący do wszystkich ofert z danym produktem, dzięki czemu zyskujemy szybki dostęp i wgląd do innych towarów zamieszczonych na portalu, zgrupowanych z tymże produktem.

Robiąc research i decydując się na opcję, jaką jest integracja Allegro warto wiedzieć o pomocnym przycisku do grupowania ofert, który stworzono w celu dotarcia do ofert z tym samym produktem. Wyświetlany jest on osobom poszukującym towaru tylko w wybranych kategoriach, jednak twórcy Allegro pracują nad systematycznym wdrażaniem nowych.

Manager Allegro, czyli jak wykorzystać pełen potencjał sieciowego marketplace?

Internetowi sprzedawcy mają okazję szybko rozwinąć swoją działalność – trzeba jednak wiedzieć, w których miejscach szukać nowych klientów. Wyjątkowo atrakcyjną perspektywą dla e-sprzedawców są tu sieciowe marketplace, takie jak na przykład Allegro, które pozwalają na uzyskanie dostępu do licznego grona klientów wkrótce po zarejestrowaniu swojego konta.

Jak wykorzystać pełen potencjał Allegro?

Duży potencjał serwisów aukcyjnych cieszy się jednak znacznych zainteresowaniem, co z kolei prowadzi do stosunkowo silnej konkurencji, z którą trzeba sobie poradzić. Odpowiedzią na ten problem jest podążanie za nowoczesnymi rozwiązaniami w branży e-commerce, a szczególnie wyspecjalizowanym oprogramowaniem, dopasowanym do potrzeb współczesnego przedsiębiorcy w Internecie. Świetnym wyborem jest oczywiście Apilo (daw. ErpBox) oraz dostępny u nas manager Allegro, dzięki któremu e-sprzedaż staje się bardziej sprawna i wydajna niż kiedykolwiek!

Manager Allegro a produktyzacja – co powinni wiedzieć e-sprzedawcy?

Sprzedażowy potencjał Allegro jest w dużej mierze związany z tak zwaną produktyzacją. Mechanizm ten ma wpływ zarówno na sprzedających, jak i ich klientów. Osoba, która poszukuje konkretnego produktu, ma szansę zobaczyć większą ilość propozycji z tej samej kategorii, co pozwala na odszukanie pełnego zakresu ofert spełniających podane kryteria.

Kiedy klient dokona wyszukiwania przy pomocy określonej frazy, zamiast listy ofert zostanie mu zaprezentowana lista produktów, wśród których najwyższe pozycje zajmują oferty o najwyższej trafności (parametr ten obejmuje m.in. dane o ofercie oraz sprzedającym). Narzędzie to tworzy listę na podstawie określonych kryteriów, w tym:

  • ceny produktu,    
  • jakości sprzedającego,    
  • stanu produktu,    
  • formatu sprzedaży.

Jeśli oczekiwana oferta nie zostanie odnaleziona, produktyzacja uwzględnia aukcje bez wyróżnień, a także licytacje oraz produkty w stanie używanym.

System ten jest bardzo wygodny dla klientów, ponieważ mogą oni w łatwy sposób przejść do listy ofert danego produktu. Tam wyświetlona zostanie nazwa danego przedmiotu, jego ocena, a także opis i parametry podstawowe, tuż obok standardowej listy ofert. Strona wybranej oferty produktowej wyświetla tak zwaną „belkę produktową” – widnieje tam nazwa produktu, ocena oraz link do wszystkich dostępnych ofert z tym przedmiotem. Taka organizacja aukcji sprawia, że klient zyskuje szybki dostęp do wszystkich istotnych informacji.

Jest to istotne także z punktu widzenia sprzedawcy. Grupowanie ofert w ramach integracji Allegro to realna szansa na zwiększenia zainteresowania ofertami, które prezentowane są użytkownikom tego portalu. Co więcej, manager Allegro dostępny w ramach Apilo (daw. ErpBox) pozwoli uzupełniać wymagane parametry w sposób zautomatyzowany, w odczuwalnym stopniu przyspieszając proces tworzenia nowych ofert. Osoby zainteresowane systemem Apilo (daw. ErpBox) mają okazję przekonać się o jego funkcjonalności na własną rękę – wystarczy założyć darmowe konto, aby skorzystać z bezpłatnych 3 tygodni testów, bez żadnych dodatkowych opłat i zobowiązań.

Nowe funkcje w serwisie Allegro. Produktyzacja – co to takiego?

Allegro to niekwestionowany gigant na rynku e-commerce. Znany od lat szerokiemu gronu użytkowników cieszy się rosnącą popularnością. Nic w tym dziwnego. Platforma zyskuje w oczach użytkowników oraz sprzedawców wprowadzając nowe udogodnienia, które pozwalają nie tylko na natychmiastową wysyłkę, ale również dużo łatwiejsze odszukiwanie konkretnych przedmiotów. Produktyzacja to doskonała opcja, która pozwala na łączenie z katalogiem Allegro poszczególnych towarów i usług. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć, aby twój biznes działał jeszcze lepiej niż do tej pory.

Katalog produktów Allegro – rozwój sprzedaży online

Katalog produktów Allegro to ogromne udogodnienie dla kupujących i sprzedających. Przede wszystkim dlatego, że konsument wpisujący poszukiwaną frazę już na starcie otrzyma najlepiej dopasowane towary pod względem parametrów i wprowadzonych danych. Jak jednak wygląda sytuacja od strony sprzedającego? To, jak stworzyć produkt na Allegro, który będzie wysoko pozycjonowany i idealnie dopasowany do potrzeb klienta jest niezwykle proste i intuicyjne. Istotne jest tutaj podanie możliwie największej ilości danych, począwszy od typu zakupu, rodzaju dostawy, aż po pełną specyfikację dodawanej opcji zakupowej.

Pojedyncze dodawanie, uzupełnianie pól i zarządzanie towarem, mimo że daje dużo lepsze rezultaty w wynikach sprzedaży, wymaga od przedsiębiorcy dużego zaangażowania i poświęcenia sporej ilości czasu. Tutaj pojawia się pytanie, jak dodać produkt do katalogu Allegro, by zoptymalizować ten proces i nie wpisywać ręcznie wszystkich istotnych danych? W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem może okazać się Menadżer Allegro przygotowany przez nowoczesny system do zarządzania sprzedażą e-commerce – Apilo.

Chcąc usprawnić dotychczasowe działania twojej firmy wykorzystaj udostępniony przez system Apilo Menadżer Allegro, który pozwala na:

  • Automatyczne uzupełnianie pól formularzy, dzięki wbudowanemu szeregowi parametrów
  • Posiada bazę przykładowych zdjęć, które można wykorzystać podczas tworzenia oferty
  • Wykonywanie gotowych szablonów aukcji, w celu standaryzacji wystawianych ogłoszeń
  • Ujednolicenie opisów wszystkich wystawianych aukcji
  • Przejrzyste filtrowanie po wartościach
  • Łatwą i szybką aktualizację stanów magazynowych
  • Dodawanie i usuwanie wielu ofert jednocześnie
  • Tworzenie listy produktów na podstawie określonych kryteriów

Wykorzystanie nowoczesnych funkcji to idealna okazja, aby w pełni zautomatyzować dotychczasowe działania twojej firmy i wnieść sprzedaż na wyższy poziom. Poprzez dokładnie uzupełnione wszystkie parametry produktu, kupujący będzie miał większe szanse na szybkie wyszukanie twojej propozycji, a ujednolicone opisy sprzedażowe polepszą wizerunek przedsiębiorstwa wyróżniając cię na tle konkurencji.

Allegro łączenie ofert – jak wyłączyć poszczególne oferty ze sprzedaży?

Wbrew pozorom zarządzanie ofertami jest niezwykle proste. Funkcje, jakie niesie za sobą zastosowanie systemu Apilo pozwala na pełną konfigurację, która będzie zarządzać sprzedażą praktycznie bez twojego udziału. Bieżąca aktualizacja stanów magazynowych pozwala na natychmiastowe wyłącznie sprzedaży konkretnego ID towaru i wznowienie jej, gdy tylko braki zostaną uzupełnione.

Rozbudowane funkcje największej platformy sprzedażowej dostępnej w Polsce dają ci możliwość rozwinięcia biznesu i pozyskania dużo większego grona potencjalnych klientów, którzy do tej pory nie mieli okazji skorzystać z twoich usług.

Nowoczesna sprzedaż online – produktyzacja Allegro

Jak usunąć produkt z Allegro, jak dodawać produkt do swojej oferty i wreszcie, jak zoptymalizować sprzedaż? Na te wszystkie pytania najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, które mogą przejąć większość procesów sprzedażowych począwszy od samego dodania towaru do sklepu, aż po obsługę klienta. Dzięki temu pogrupowane oferty zyskają szansę na dotarcie do zainteresowanego.