Wdrożenia Apilo już od 1890 zł! Zaufaj profesjonalistom i wykorzystaj potencjał automatyzacji - sprawdź korzyści.

Anulowanie zakupu na Allegro – o czym powinien wiedzieć sprzedawca?

Przy zakupach w Internecie mogą zdarzyć się pomyłki, dlatego klient czasem może chcieć anulować swój zakup. Allegro pozwala swoim użytkownikom na taką możliwość – anulowanie zakupu na Allegro może zostać przeprowadzone dość szybko, korzystając z zakładki Kupione. Co oznacza to jednak dla samych sprzedawców? Aby móc sprawnie zarządzać swoim sklepem internetowym, warto zdawać sobie sprawę z tego, w jaki sposób działają tego typu procesy.

Kiedy zakup może być anulowany?

Klient ma możliwość anulowania zakupu tylko wtedy, jeśli decydował się na ofertę konta firmowego. Innym, równie istotnym warunkiem, jest limit czasowy na anulowanie zakupu na Allegro – kupujący ma czas aż do momentu, w którym sprzedawca zacznie realizować zamówienie.

Każdy sprzedawca na tym portalu powinien zatem wiedzieć, jak rozpocząć realizację zamówienia. Najprostszą, a jednocześnie najszybszą metodą, jest tu zmiana statusu zamówienia na „w realizacji”. „przygotowane do wysyłki” albo „wysłane”, co dobiera się zgodnie z etapem wysyłki. Można także podać numer do śledzenia przesyłki.

Tak zaktualizowany status wysyłki sprawia, że opcja anulowania zakupu staje się dla klienta niedostępna. Warto wspomnieć również o tym, że te zamówienia, których realizacja się nie rozpoczęła, mogą być anulowane przez kupującego maksymalnie do 3 dni po zakupie.

Okres przejściowy a anulowanie zakupu na Allegro – najważniejsze informacje

Do końca 2020 roku obowiązywał okres przejściowy, podczas którego sprzedawcy mogli zdecydować się na wyłączenie opcji anulowania zakupu dla swoich ofert, w takiej formie jak anulowanie transakcji Allegro było do tej pory możliwe. Jak można się domyślić, decyzja ta poskutkowała uniemożliwieniem zrezygnowania z transakcji tą metodą. Klienci, którzy będą chcieli z zakupu zrezygnować, będą musieli zdecydować się na inne opcje, jak kontakt ze sprzedającym przy pomocy formularza zwrotu bądź poprzez wiadomość mailową.

Jakie są kategorie, w których anulowanie zakupu na Allegro jest niemożliwe?

Kupujący nie jest w stanie anulować zakupu w każdej z kategorii Allegro. Do tych, w których opcja ta nie jest dostępna dla klientów, zalicza się:

  • Gry online,
  • Leki,
  • Kody,
  • Audiobooki,
  • Ebooki,
  • Produkty inwestycyjne.

Co więcej, z tej możliwości nie mogą skorzystać także ci klienci, którzy zdecydowali się na zamówienie z metodą dostawy „wysyłka e-mailem”. Tyczy się to dowolnej kategorii.

Co zrobić, gdy kupujący anuluje zakup na Allegro?

Jeśli klient zdecyduje się na to, aby anulować swój zakup, sprzedawca otrzymuje od Allegro maila, który przedstawia informacje dotyczące zamówienia. W sytuacji takiej wymagane jest kilka czynności ze strony sprzedającego. Zacząć powinien on od zmiany statusu zamówienia na [Anulowane], a następne zwrócić kupującemu wpłatę za pośrednictwem Allegro Finanse (jeśli ten opłacił zakup przed jego anulowaniem). Kolejnym krokiem jest zaktualizowanie stanu dostępności produktu w ofercie i złożenie wniosku o zwrot prowizji.

Jeśli zna się zasadny związane z anulowaniem zamówień na Allegro, można poradzić sobie z tą procedurą bez najmniejszego problemu.