Wdrożenia Apilo już od 1890 zł! Zaufaj profesjonalistom i wykorzystaj potencjał automatyzacji – sprawdź korzyści.

Amazon w Polsce – przygotowania ruszyły!

Są tacy, którzy czekali na to od lat – ci, którzy trafnie odczytywali prognozy rynku i ci, którzy mieli niesłabnącą nadzieję. Amazon, największy sklep internetowy na świecie, przygotowuje się do otworzenia swojej polskiej wersji. Niewykluczone, że premiera polskojęzycznej wersji portalu czeka nas jeszcze w 2021 roku i dlatego już teraz wielu z nas zastanawia się jak sprzedawać na Amazonie. Na pewno trzeba się uzbroić w cierpliwość na kilka najbliższych miesięcy. Ale już teraz przedsiębiorcy wystawiający na Amazon mogą rejestrować swoje konta sprzedażowe właśnie w języku polskim (odwiedzając stronę sell.amazon.pl).

Amazon sprzedaż w Polsce – kiedy?

Informacje, że amerykański gigant przygotowuje się do wkroczenia na polski rynek, są pewne: potwierdził je wiceprezes Amazon do spraw rozwoju w Unii Europejskiej. W jego oświadczeniu czytamy, że firma świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że od dłuższego czasu pośredniczy w handlu, do którego włączają się polscy konsumenci i przedsiębiorcy. Uznano, że pora już na kolejny etap, czyli wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla klientów z Polski. Nowa wersja Amazona oznacza, że internauci robiący zakupy online poczują się znacznie swobodniej, przeglądając witryny spod szyldu „Amazon sprzedaż w Polsce”. Rodzimy język ułatwi i składanie zamówień, i wystawianie produktów, a to z kolei może ośmielić do częstszego korzystania z pośrednictwa portalu.

Właśnie na to ma nadzieję Amazon, który stawia sobie za cel zdobycia zaufania konsumentów. Rzecz jasna, firma zapowiada że nowym potencjalnym klientom dostarczy komfort wyboru wśród szerokiego wachlarza internetowych ofert i że zapewni sprawny transport zamówień. W tym układzie mają skorzystać obie strony: sklep będzie mieć kogo obsługiwać, producenci zyskają szansę na rozwój swoich firm, a konsumenci – szansę na udane zakupy.Warto też od razu sprawdzić, jakie możliwości daje dostępna w ErpBox integracja Amazon – a są naprawdę ogromne.

Oczywiście – to nie tak, że ta firma dopiero przygotowuje się do zawitania w naszym kraju. Amazon sprzedaż w Polsce jest już od siedmiu lat – w tym sensie, że w polskich miastach mieszczą się centra logistyczne koncernu. Jest ich dokładnie dziewięć:

  • jedno w Sadach koło Poznania
  • jedno w Sosnowcu
  • jedno w Kołbaskowie koło Szczecina
  • dwa we Wrocławiu
  • jedno w Pawlikowicach koło Łodzi
  • jedno w Łodzi
  • jedno w Gliwicach
  • jedno w Okmianach koło Bolesławca.

Oczywiście to nie koniec – w tym roku kalendarzowym nowe centrum logistyki e-commerce ma zostać uruchomione w Świebodzinie. Poza tym, w Warszawie działają biuro korporacyjne i oddział Amazon Web Services, a w Gdańsku jest jeszcze Centrum Rozwoju Technologii. Wszystkie te siedziby dają pracę kilkunastu tysiącom ludzi, a ich praca polega oczywiście na pomaganiu w tym, żeby przesyłki zamówione przez klientów z Polski albo innych zakątków tej części Europy, szybko i bezpiecznie trafiły do swoich właścicieli.

Jak widać, Amazon nie jest dla Polski całkowicie nowym tematem, choć warto cały czas się edukować jak sprzedawać na Amazonie z polski. Można nawet powiedzieć, że otwarcie polskiej wersji sklepu internetowego to naturalna kolej rzeczy. Dla polskich klientów i wystawców oznacza to oczywiście większy komfort, bo zniknie między innymi bariera językowa podczas dokonywania zakupów czy wystawiania towarów.